שטודיעס וועגן די ציוניסטישע זומער־לאַגערן, וואָס האָבן עקזיסטירט אין פּוילן צווישן ביידע וועלט־מלחמות, קען מען הײַנט געפֿינען גאָר אַ סך, אָבער ביז איצט האָט מען ווייניק אויסגעפֿאָרשט די ייִדישע זומער־לאַגערן, אָרגאַניזירט פֿון די נישט־ציוניסטישע יוגנט־באַוועגונגען.
די וואָך איז פּובליקירט געוואָרן אַן אַרטיקל וועגן די אידעאַלן, וואָס ס׳האָבן אונטערגעשטיצט די גרינדער פֿון סאָציאַליסטישע זומער־לאַגערן פֿאַר דער יוגנט אין פּוילן פֿאַרן חורבן.
דער אַרטיקל, Wandering Jews: Camping Culture and Jewish Socialist Youth in Interwar Poland (די וואַנדערנדיקע ייִדן: די זומער־לאַגער־קולטור און די ייִדישע סאָציאַליסטישע יוגנט אין צווישן־מלחמהדיקן פּוילן) גיט איבער די שטעלונגען פֿון יענע צײַטן, וואָס שייך דער נאַטור, היגיענע, שפּיל, באַציִונגען צווישן בחורים און מיידלעך, און צו דער יוגנט בכלל. די מחברטע פֿון דער אייגנאַרטיקער שטודיע איז מאַגדאַלענאַ קאָזלאָווסקאַ, פֿונעם „אינסטיטוט פֿון ייִדישע שטודיעס‟ אינעם יאַגעלאָנישן אוניווערסיטעט אין קראָקע, פּוילן.
צום מערסטן, גיט זיך קאָזלאָווסקאַ אָפּ מיט די „סקיף‟-לאַגערן, אָרגאַניזירט פֿון דער „צוקונפֿט‟, די בונדישע יוגנט־באַוועגונג. „סקיף‟ האָט געפּריידיקט דרײַ אידעאָלאָגישע פּרינציפּן: 1) חבֿרשאַפֿט; 2) דאָיִקייט (די ייִדן זאָלן וווינען און קעמפֿן פֿאַר זייערע רעכט אינעם לאַנד דאָרט, וווּ זיי וווינען, אַנשטאָט זיך צו באַזעצן אין אַ ייִדישער מדינה), און 3) ייִדישקייט (אַנטוויקלען אַ ייִדישע אידעטיטעט דורך דער ייִדישער קולטור).
נאָכן חורבן זענען מער נישט געווען קיין „סקיף‟ זומער־לאַגערן אין פּוילן. צווישן 1957 און 1976 האָט דער אַמעריקאַנער צווײַג פֿונעם ייִדישן אַרבעטער בונד אָנגעפֿירט מיט אַ בונדישן זומער־לאַגער אין ניו־יאָרק, „קעמפּ המשך‟, און אין 1950 איז געגרינדעט געוואָרן אַ צווײַג פֿון „סקיף‟ אין מעלבורן, אויסטראַליע, וואָס בלײַבט אַקטיוו ביזן הײַנטיקן טאָג.
דערווײַל איז קאָזלאָווסקאַס שטודיע צוטריטלעך בלויז צו אַבאָנענטן פֿונעם אַקאַדעמישן זשורנאַל Taylor & Francis Online, אָבער אַנדערע קענען געפֿינען דעם אַרטיקל אין יענע ביבליאָטעקן, וואָס אַבאָנירן זיך אויף דעם זשורנאַל.
The Yiddish Daily Forward welcomes reader comments in order to promote thoughtful discussion on issues of importance to the Jewish community. In the interest of maintaining a civil forum, The Yiddish Daily Forwardrequires that all commenters be appropriately respectful toward our writers, other commenters and the subjects of the articles. Vigorous debate and reasoned critique are welcome; name-calling and personal invective are not. While we generally do not seek to edit or actively moderate comments, our spam filter prevents most links and certain key words from being posted and The Yiddish Daily Forward reserves the right to remove comments for any reason.