פֿאַר אַכט טאָגן איז אויף דער וועבזײַט פֿונעם „פֿאָרווערטס‟ אַרויס אַ נאָטיץ וועגן דעם פּראָצעס פֿון אַ פּאָליאַק, וואָס האָט פֿאַרברענט אַ שמאַטע־פֿיגור פֿון אַ חסיד בעת אַ דעמאָנסטראַציע קעגן דעם אַרײַנלאָזן מוסולמענישע פּליטים אין לאַנד.
לעצטנס האָט דאָס פּוילישע געריכט פֿאַרמישפּט דעם פֿאַרברעכער, פּיאָטר ריבאַק, אויף 10 חדשים תּפֿיסה פֿאַרן פֿאַרברענען די שמאַטע־פֿיגור אינעם צענטראַלן מאַרקפּלאַץ פֿון ברעסלע אין נאָוועמבער 2015. דער פּסק־דין פֿונעם ברעסלער שטאָטגעריכט דאַרף באַשטעטיקט ווערן דורך אַ צווייטן געריכט.
„פֿאַר אַלע וואָס וווינען שוין אין פּוילן זינט דער צווייטער וועלט־מלחמה איז זײַן אַקט געווען אַ קלאָרע דעקלאַראַציע“, האָט געזאָגט די פּראָקוראָרין קאַטאַרזינע זאַגווויסקע. „מע פֿאַרשטייט דאָך וואָס עס באַטײַט די טערמינען ׳פֿאַרברענען׳ און ׳ייִדן׳. מע טאָר ניט אויסטײַטשן זײַן זשעסט ווי עפּעס ווייניקער ווי אַ סטראַשוניק צו פֿאַרטיליקן מענטשן“.
ריבאַקס אַדוואָקאַט האָט דערקלערט פֿאַרן געריכט אַז די שמאַטע־פֿיגור פֿון אַ חסיד — מיט אַ שוואַרצער קאַפּאָטע, באָרד, פּאות און שוואַרצע בגדים — איז פֿאַרברענט געוואָרן בעת אַ דעמאָנסטראַציע קעגן דעם אַרײַנלאָזן מוסולמענישע פּליטים אין לאַנד און ניט בעת קיין מאַניפֿעסטאַציע קעגן דער ייִדישער קהילה. ריבאַק האָט פֿריִער דערקלערט פֿאַרן געריכט, אַז די שמאַטע־פֿיגור האָט געדאַרפֿט רעפּרעזענטירן דעם אַמעריקאַנער ייִדישן ביליאָנער און פֿילאַנטראָפּ דזשאָרדזש סאָראָס.
„די שמאַטע־פֿיגור האָט געשאַפֿן דער נאַציאָנאַלער ראַדיקאַלער לאַגער“, האָט ריבאַ פֿאַר אַכט טאָגן דערציילט דעם געריכט. „ס׳האָט געדאַרפֿט זײַן אַ שמאַטע־פֿיגור פֿון דזשאָרדזש סאָראָס. איך האָב אים קיין מאָל ניט געזען און ווייס ניט, ווי אַזוי ער זעט אויס. איך פֿיל זיך מאַניפּולירט צוליב דער גאַנצער סיטואַציע. איך בין געווען, און איך בלײַב נאָך, אַ פּאַטריאָט“.
אין זײַן לעצטן באַווײַזן זיך פֿאַרן געריכט האָט ריבאַק דערקלערט, אַז ער האָט „געאַרבעט לטובֿת דעם לאַנד“.
דער פּראָצעס האָט געדויערט עטלעכע וואָכן. מע האָט פֿאַרמישפּט ריבאַקן פֿאַרן „עפֿנטלעכער העצע אויפֿן סמך פֿון רעליגיע און נאַציאָנאַליטעט קעגן אַן אומבאַשטימטער גרופּע ייִדן דורכן פֿאַרברענען אַ שמאַטע־פֿיגור“.
The Yiddish Daily Forward welcomes reader comments in order to promote thoughtful discussion on issues of importance to the Jewish community. In the interest of maintaining a civil forum, The Yiddish Daily Forwardrequires that all commenters be appropriately respectful toward our writers, other commenters and the subjects of the articles. Vigorous debate and reasoned critique are welcome; name-calling and personal invective are not. While we generally do not seek to edit or actively moderate comments, our spam filter prevents most links and certain key words from being posted and The Yiddish Daily Forward reserves the right to remove comments for any reason.