פֿון מרים שמולעוויטש־האָפֿמאַן
זעענדיק „דער לעצטער סדר” האָב איך נאָר זיך געשראָקן עס זאָל חלילה נישט זײַן אַ ייִדישע װערסיע פֿון יעזוסעס „די לעצטע װעטשערע,” װאָס לעאָנאַרדאָ דע־װינטשי האָט זיך קונה־שם געװען מיט זײַן מאָלערײַ. נו, האָט גאָט געהאָלפֿן און מען האָט מיר פֿאַרשפּאָרט דעם אײַנפֿאַל, אָבער נישט פֿאַרשפּאָרט צו לײַדן כּמעט צװײ שעה צײַט: די יסורים פֿון אַ פֿאָרשטעלונג װאָס די דראַמאַטורגין דזשעניפֿער מײזעל האָט פֿאַרפֿאַסט, און דזשעסיקאַ באַומען האָט רעזשיסירט.
Read More
פֿון איציק גאָטעסמאַן
מיט די שורות הייבט זיך אָן דאָס ליד „זינגט אויף ייִדיש‟ פֿון אַרקאַדי גענדלער.
Read More
פֿון מרים שמולעוויטש־האָפֿמאַן
אָט האָב איך זיך די טעג אַרײַנגעכאַפּט קיין מאָנטרעאָל, אין קאַנאַדע, צו כאַפּן אַ בליק וואָס ס׳טוט זיך דאָרט לגבי ייִדיש־טעאַטער אויף ייִדיש. קודם און צום אַלעם ערשטן בין איך געווען אַרומגערינגלט פֿון אַ ייִדישער סבֿיבֿה, מיט מענטשן וואָס נישט נאָר רעדן זיי אַ געשמאַקן ייִדיש; נאָר זיי קענען גוט די ייִדישע וועלט און זײַנען אַרײַנגעטאָן אין איר מיט לײַב און לעבן. בין איך טאַקע אײַנגעשטאַנען בײַ דער משפּחה גאָנשאָר, אַהרון און חנה; ער אַ דאָקטער און זי — אַ ייִדיש־לערערין אין מעקגיל־אוניווערסיטעט.
Read More
פֿון הערשל גלעזער
וואָס ס׳איז אַ קעשענע ווייסט יעדער. נאָר פֿון וואַנעט זשע נעמט זיך עס? ס׳איז נישט אַזוי קלאָר. די ערשטע קעשענעס זענען, אַ פּנים, געווען זעקעלעך וואָס האָבן געהאָנגען פֿון די מלבושים. מיט דער צײַט האָט מען זיי אָנגעהויבן צונייען דערצו.
Read More
פֿון לייזער בורקאָ
test
דער ישׂראלדיקער פֿאָרשער איתּן בלום האָט עס טאַקע געטאָן. בײַ ייִדן אין ישׂראל דערקענט בלום צוויי מיני האַנטדרוקן: דער טראַדיציאָנעלער “האַנט-ריר” צווישן די פֿרומע און די ספֿרדים, און דעם “נײַעם העברעיִשן האַנטדרוק” צווישן די וועלטלעכע “חילונים”.
Read More