צוויי פֿון די הויפּט־רבנים פֿון ירושלים האָבן געבעטן די אייגנטימער פֿון די האָטעלן אינעם עיר־הקודש, זיי זאָלן ניט אַרויסשטעלן קיין ניטלביימער אין זייערע פֿאָיעען אָדער פּראַווען קיין שׂימחות לכּבֿוד סילוועסטער־נאַכט.
„אין דער צײַט אין וועלכער עס ענדיקט זיך דאָס גוייִשע יאָר ווילן מיר אײַך דערמאָנען, אַז דאָס אויפֿשטעלן אַ ניטלבוים אין אַ האָטעל איז עובֿר אויף דער הלכה און ס׳איז דערפֿאַר קלאָר, אַז מע טאָר ניט אויפֿשטעלן קיין בוים אין קיין שום האָטעל“, האָבן די רבנים געשריבן אין אַן עפֿנטלעכן בריוו. „ס׳איז אויך פּאַסיק אויסצומײַדן דאָס פּראַווען שׂימחות אָפּצומערקן דעם סוף פֿונעם גוייִשן יאָר“, האָבן זיי ווײַטער געשריבן.
אַ וואָרטזאָגער פֿאַרן ישׂראלדיקן רבנות־ראָט האָט דערקלערט דער ישׂראלדיקער וועבזײַט „כיפה‟, אַז דער בריוו איז געווען אַ „פּריוואַטע איניציאַטיוו‟ וואָס האָט ניט קיין שײַכות צום פּראָצעס פֿון באַשטעטיקן, אַז אַ האָטעל איז כּשר. פֿאַר אַ יאָרן האָט דער הויפּט־רבנות־ראָט פֿון ישׂראל קאָנסטאַטירט, אַז מע קען ניט צוריקציִען דעם הכשר פֿון אַ האָטעל בלויז צוליב דעם, וואָס ער שטעלט אויף אַ ניטלבוים.
אין אַן אַנדער אינצידענט האָט אַ רבֿ בײַם „טכניון‟ אין חיפֿה געראָטן זײַנע סטודענטן ניט אַרײַנצוטרעטן אינעם אָרטיקן בנין פֿונעם סטודענטן־פֿאַראיין דערפֿאַר וואָס דאָרטן געפֿינט זיך אַ ניטלבוים. „ס׳איז ניט קיין קריסטלעכער סימבאָל, נאָר עפּעס ערגערס: אַ פּאַגאַנישער סימבאָל“, האָט הרבֿ אלעד דוקוב געשריבן אויף דער ישׂראלדיקער וועבזײַט „סרוגים‟.
The Yiddish Daily Forward welcomes reader comments in order to promote thoughtful discussion on issues of importance to the Jewish community. In the interest of maintaining a civil forum, The Yiddish Daily Forwardrequires that all commenters be appropriately respectful toward our writers, other commenters and the subjects of the articles. Vigorous debate and reasoned critique are welcome; name-calling and personal invective are not. While we generally do not seek to edit or actively moderate comments, our spam filter prevents most links and certain key words from being posted and The Yiddish Daily Forward reserves the right to remove comments for any reason.