(די 2 טע זײַט פֿון 2)
„די קאָלעקציע ווערט נאָך מער וויכטיק דערצו, ווײַל מיר האָבן פֿאַרלוירן דעם צווייטן דור, וואָס איז באַשטאַנען פֿון מענטשן ווי דייוו טאַראַס. איז אָט די רעקאָרדירונגען זענען וואָס מער לענבס־נייטיק פֿאַר די סטודענטן, כּדי זיי צו געבן ערשט־האַנטיקע קוואַלן צוזאַמען מיט לערערס. מיר קענען נאָך אַלץ דינען פֿאַרשידענע קהילות אָבער מיר וועלן אויך קענען געניסן פֿון פֿאַרברייטערטע רעסורסן, וואָס האָבן פֿריִער ניט עקזיסטירט.‟
אינעם בריוו האָבן סאַפּאָזניק און מיירענט דערקלערט, אַז די אָרגאַניזאַציע בײַט איר ראָלע, כּדי בעסער צו דינען דער ייִדישער קולטור־וועלט דורך איר שותּפֿות מיטן וויסקאָנסינער אוניווערסיטעט אין מאַדיסאָן. סאַפּאָזניק און מיירענט האָבן אויך איבערגעגעבן, אַז די וואָס זענען קיינמאָל ניט געקומען אויף „קלעזקעמפּ‟, וועלן קענען געניסן פֿון די אַמאָליקע פּראָגראַמען, ווײַל מע וועט דיגיטאַליזירן און פֿאַרשפּרייטן פֿילמען און אַנדערע מאַטעריאַלן פֿון קלאַסן און קאָנצערטן, וואָס מע האָט געהאַלטן בעת „קלעזקעמפּ‟. אינעם בריוו דערקלערן זיי אויך, אַז די „מייערענט־קאָלעקציע‟, וועט ווערן אַ טייל פֿון דער מוזיקאַלישער ביבליאָטעק בײַם וויסקאָנסין־אוניווערסיטעט, וווּ סאַפּאָזניק פֿירט אָן מיטן אָרטיקן „מײערענט־אינסטיטוט פֿאַר ייִדישער קולטור‟.
„׳קלעזקעמפּ׳ איז געווען אַן אוניקאַלע פּראָגראַם, ווײַל מע האָט געלערנט די ייִדישע קולטור אין אַלע אירע אַספּעקטן‟, האָט סאַפּאָזניק דערקלערט בעת אונדזער שמועס. „אויפֿן זעלביקן אופֿן וועט דער ׳מייערענט אינסטיטוט׳ שאַפֿן פּראָגראַמען, וואָס נעמען אַרײַן דעם גאַנצן פֿאַרנעם פֿון ייִדיש; דאָס הייסט, ניט בלויז די מוזיק, נאָר אויך די שפּראַך, דעם פֿאָלקלאָר און אַזוי ווײַטער. און מיט דער אונטערשטיצונג פֿון אַ גרויסן אוניווערסיטעט, ווי דער וויסקאָנסאָן־אוניווערסיטעט וועט מען קענען וואָס טיפֿער אַרײַנגיין אין די פּעדאַגאָגישע אַספּעקטן, ווי אויף ׳קלעזקעמפּ׳, אָבער מיט די ריזיקע רעסורסן פֿון די ביבליאָטעקן און אַרכיוון, וואָס געפֿינען זיך בײַם וויסקאָנסין־אוניווערסיטעט. און דורך אָט די רעסורסן וועלן מיר קענען דערגרייכן אַ סך מער מענטשן‟.
סאַפּאָזניק האָט דערקלערט, אַז ער פּלאַנירט צו באַנוצן זיך מיט די מענטשן, וואָס זענען אויסגעשולט געוואָרן דורך „קלעזקעמפּ‟, ווי לערערס פֿאַר די נײַע פּראָגראַמען פֿונעם „מײערענט אינסטיטוט‟. „איך קוק שטאַרק פֿאָרויס אויף דעם, וואָס מיר וועלן קענען אַרבעטן צוזאַמען מיט מענטשן, וואָס קומען שוין 30 יאָר אויפֿן ׳קלעזקעמפּ׳, מיט מענטשן, אַזוי ווי, לשמל, מײַקל ווינאָגראַד, וואָס זענען געקומען יאָרן נאָכאַנאַנד, ווי קינדער און זענען איצט אַ ממשותדיקער טייל פֿון דער מאָדערנער ייִדישער קולטור. ווינאָגראַד האָט אָנגעהויבן קומען צו 14 יאָר, און איך מיין, אַז זײַן קומען יעדעס יאָר האָט געשפּילט אַ וויכטיקע ראָלע אין דעם, וואָס ער איז איצט אויסגעשולט אין דער טראַדיציאָנעלער מוזיק; אַז ער שפּילט הײַנט אַזאַ וויכטיקע און בכּבֿודיקע ראָלע אין דער הײַנטיקער מוזיק־סצענע. דאָס איז דער צוועק פֿון אונדזער צוגאַנג צו דער ייִדישער קולטור: צו זײַן גאַנץ באַהאַוונט אין דער טראַדיציאָנעלער קולטור, אָבער צו קענען זי אויך נוצן אויף אַ נײַעם און מאָדערנעם אופֿן‟.
וועגן דעם הײַיאָריקן „קלעזקעמפּ‟, האָט סאַפּאָזניק איבערגעגעבן, אַז ער פֿילט, אַז ס׳איז בפֿירוש אַ פּאַסיק יאָר צו מאַכן דעם לעצטן פֿעסטיוואַל. „איך בין פֿריילעך, וואָס מיר פֿאַרענדיקן ׳קלעזקעמפּ׳ אויף די פֿיס און ניט אויף די קני. פֿאַראַיאָרן זענען מער מענטשן געקומען ווי אין פֿריִערדיקע יאָרן. הײַיאָר פֿאַלט עס אויס שבת בעת „קלעזקעמפּ‟ און איך בין זייער צופֿרידן, ווײַל איך האָב לאַנג געוואָלט פּראַווען שבת אויף ׳קלעזקעמפּ׳, לויטן נוסח פֿון די גרויסע היסטאָרישע רעקאָרדירונגען פֿון חזנים. וועלן מיר האָבן אַן אויסגעצייכנטן שליח־ציבור אויף שבת. עס דערמאָנט מיר אין מײַנע קינדער־יאָרן, ווען מײַן פֿאָטער איז געווען אַ חזן, און איך האָב געזונגען אין כאָר. מײַן פֿאָטער האָט טאַקע אָנגעפֿירט מיטן שבת אין די קעטסקילס. דערפֿאַר וועבט עס צונויף פֿאַרשידענע ניוואָען פֿון דער ייִדיש־קולטורעלער המשכדיקייט. איך בין זייער צופֿרידן וועגן דעם. נאָך די אַלע יאָרן פֿיל איך, אַז איך האָב אַ סך, מיט וואָס איך קען זיך פֿילן דאַנקבאַר‟.
The Yiddish Daily Forward welcomes reader comments in order to promote thoughtful discussion on issues of importance to the Jewish community. In the interest of maintaining a civil forum, The Yiddish Daily Forwardrequires that all commenters be appropriately respectful toward our writers, other commenters and the subjects of the articles. Vigorous debate and reasoned critique are welcome; name-calling and personal invective are not. While we generally do not seek to edit or actively moderate comments, our spam filter prevents most links and certain key words from being posted and The Yiddish Daily Forward reserves the right to remove comments for any reason.