(די 2 טע זײַט פֿון 2)
דער צווייטער אויפֿטו איז אַ פֿאַרמעסט, דערקלערט פֿון „ספֿר‟, וואָס צעטיילט סובסידיעס פֿאַר יונגע געלערנטע דורכצופֿירן רײַזעס. מע קען אויסניצן אַזאַ סובסידיע, כּדי צו פֿאָרן אויף אַן אינטערנאַציאָנאַלער קאָנפֿערענץ אָדער סעמינאַר פֿון ייִדישע לימודים, אָדער צו אַרבעטן אין אַן אַרכיוו אָדער ביבליאָטעק אין אויסלאַנד. אינעם פֿאַרמעסט קענען אָנטיילנעמען געלערנטע און אוניווערסיטעט־לערער ביז 45 יאָר.
דער נײַער מאָסקווער ייִדישער מוזיי אָרגאַניזירט אַ ריי רעפֿעראַטן מיטן נאָמען, „די רוסן: יודאָפֿילן און שׂונאי־ישׂראל סוף 18טן, אָנהייב 20סטן יאָרהונדערט‟. עס ווערן באַטראַכט די פּאָזיציעס פֿון רוסישע אינטעלעקטואַלן, שרײַבער און געזעלשאַפֿטלעכע טוער און זייער באַציִונג צו די ייִדן און זייער אינטערעס צו דער ייִדישער קולטור. דער לעקטאָר, ד״ר אַלכּסנדר לאָקשין, אַנאַליזירט אין דעם קאָנטעקסט די השקפֿות פֿון קאַראַמזין, גאָגאָל, דאָסטאָיעווסקי, גאָרקי, וולאַדימיר סאָלאָוויאָוו, פּעסטעל, אַקסאַקאָוו און אַנדערע. דער ערשטער רעפֿעראַט פֿון דעם ציקל איז געהאַלטן געוואָרן דעם 13טן יאַנואַר.
אין מאָסקווער געגנט „מאַרינאַ ראָשטשאַ‟ האָט זיך געעפֿנט אַ נײַע כּשרע קראָם אונטערן נאָמען „כּשר גורמע‟. מאַרינאַ ראָשטשאַ רעכנט זיך פֿאַר אַ ייִדישער געגנט, דאָרטן געפֿינט זיך דאָס רובֿ אָרגאַניזאַציעס פֿון מאָסקווער חב”ד. ניט געקוקט אויף די סאַנקציעס, באַקומט די קראָם איר פּראָדוקציע ניט בלויז פֿון ישׂראל און די רוסישע צושטעלער, נאָר אויך פֿון כּשרע ליוועראַנטן פֿון אייראָפּע.
The Yiddish Daily Forward welcomes reader comments in order to promote thoughtful discussion on issues of importance to the Jewish community. In the interest of maintaining a civil forum, The Yiddish Daily Forwardrequires that all commenters be appropriately respectful toward our writers, other commenters and the subjects of the articles. Vigorous debate and reasoned critique are welcome; name-calling and personal invective are not. While we generally do not seek to edit or actively moderate comments, our spam filter prevents most links and certain key words from being posted and The Yiddish Daily Forward reserves the right to remove comments for any reason.