(די 2 טע זײַט פֿון 2)
דער פֿאַרלאַג „קניזשניקי‟ האָט אַרויסגעגעבן אַ נײַ בוך — „יאַנוש קאָרטשאַק: אַ פּרוּוו פֿון אַ ביאָגראַפֿיע‟ — די נײַסטע ביאָגראַפֿיע פֿון דעם באַרימטן לערער, דערציִער און שרײַבער. די מחברטע, יאָאַנאַ אָלטשאַק־ראָניקער, איז אַ שרײַבערין און אַ סצענאַריסטין. דאָס ווערק איז אַרויס אין דער רוסישער איבערזעצונג פֿון אַסיאַ פֿרומאַן.
דעם פֿאַרגאַנגענעם זונטיק האָט דער פּראָיעקט „אשכּולות‟ אָנגעהויבן זײַן טעטיקייט אין דעם נײַעם יאָר. דער פּראָיעקט האָט ממשיך געווען מיט זײַן סעריע פֿון רעפֿעראַטן, געווידמעט דער ייִדישער קולטור פֿון דײַטשלאַנד. די ערשטע באַגעגעניש איז געווען אַ לינגוויסטישע; די רייד איז געגאַנגען וועגן דער ענלעכקייט און דעם אונטערשייד צווישן ייִדיש און דײַטש. די טעמע פֿון דער צווייטער טרעפֿונג איז געווען געווידמעט דער ייִדישער קולטור פֿון בערלין אין די 1920ער יאָרן, באַזונדערס, דער בערלינער ייִדישער קאַבאַרעט.
דעם פֿאַרגאַנגענעם זונטיק איז געווען אַ לעקציע וועגן אַ מענטש פֿון גאָר אַ שפּעטערן דור, ווינפֿריד געאָרג זעבאַלד, וואָס איז געבוירן געוואָרן איז בײַערן אין 1944 און געשטאָרבן אין 2001, אַ שרײַבער, פּאָעט, היסטאָריקער פֿון ליטעראַטור, און לאַורעאַט פֿון עטלעכע ליטעראַרישע פּרעמיעס. זעבאַלד האָט געשריבן וועגן דער אייראָפּעיִשער געשיכטע פֿון רענעסאַנס ביזן חורבן. אין רוסלאַנד איז ער כּמעט ניט באַקאַנט, און דער פּראָיעקט „אשכּולות‟ האָט אים געווידמעט אַ גאַנצע באַגעגעניש. וועגן זײַנע טעקסטן האָט דערציילט די דיכטערין און זשורנאַליסטקע מאַריאַ סטעפּאַנאָוואַ. נאָך איר לעקציע איז געוויזן געוואָרן אַ פֿילם פֿונעם רעזשיסאָר גראַנט גי, „געדולד (נאָך זעבאַלדן)‟, וואָס איז געמאַכט אויפֿן סמך פֿון זעבאַלדס טראַוועלאָג.
זונטיק דעם 18טן יאַנואַר איז אין דער גרויסער מאָסקווער כאָר־שיל פֿאָרגעקומען אַ באַגעגעניש; דער באַרימטער פֿאָרשער פֿון יהדות, רעדאַקטאָר פֿון סידורים, לערער און זשורנאַליסט, געוועזענער סאָוועטישער דיסידענט און רעפֿוזניק פּינחס פּאָלאָנסקי האָט געהאַלטן אַ רעפֿעראַט אויף דער טעמע, „רעליגיעזער ישׂראל ערבֿ די וואַלן‟. ער האָט אַנאַליזירט די פּאָליטישע לאַגע אין מדינת־ישׂראל און די פּערספּעקטיוון פֿון רעליגיעזע פּאַרטייען צו באַקומען מאַנדאַטן אין כּנסת.
The Yiddish Daily Forward welcomes reader comments in order to promote thoughtful discussion on issues of importance to the Jewish community. In the interest of maintaining a civil forum, The Yiddish Daily Forwardrequires that all commenters be appropriately respectful toward our writers, other commenters and the subjects of the articles. Vigorous debate and reasoned critique are welcome; name-calling and personal invective are not. While we generally do not seek to edit or actively moderate comments, our spam filter prevents most links and certain key words from being posted and The Yiddish Daily Forward reserves the right to remove comments for any reason.