(די 2 טע זײַט פֿון 2)
אױף יעדער לעקציע האָט פּעטשערסקי געלערנט מיט די תּלמידים אײן ייִדיש פֿאָלקסליד און געגעבן זיי צו פֿאַרשטײן זײַן ברײטערן שפּראַכיקן און קולטורעלן קאָנטעקסט. למשל, אױף דער זיבעטער סעסיע האָט מען געזונגען דאָס ליד „האָבן מיר אַ ניגונדל“. פּעטשערסקי האָט געלערנט די קינדער װי מע דאַרף ריכטיק אַרױסרעדן די ייִדישע קלאַנגען, און געהאַלטן אַ לעקציע איבער די ייִדישע פֿאַרקלענער־ און צערטל־סופֿיקסן (דימינוטיװן), װאָס די תּלמידים האָבן שױן געהאַט געקענט פֿון זײערע אײגענע מוטערשפּראַכן (למשל, שפּאַניש און כינעזיש).
דעם קולטורעלן אינהאַלט האָט פּעטשערסקי באַהאַנדלט דורך פֿראַגעס, װאָס די תּלמידים אַלײן האָבן געדאַרפֿט אױף זײ ענטפֿערן: װאָס זינגט מען אין אײַער משפּחה אַרום טיש צי בײַ אַנדערע געלעגנהײטן? װאָסערע מידות און קולטורעלע װערטן האָבן אײַערע טאַטע־מאַמע געירשנט פֿון זײדע־באָבע, און װאָס װילט איר איבערגעבן אײַערע קינדער? װעלכע ניגונים געדענקט מען און פֿאַר װאָס? אין יעדער לעקציע האָט פּעטשערסקי געשטעלט דעם טראָפּ אױף פֿאַרגלײַכונגען און קולטורעלע פּאַראַלעלן.
מיט צװײ װאָכן פֿאַרן קאָנצערט איז זלמן מלאָטעק געקומען צו גאַסט אין דער מיזרח־מערבֿ־שול און האָט זיך צוגעהערט צו זײער אויסרעדן די ווערטער פֿון „אַלע ברידער“. לױט פּעטשערסקי איז „מלאָטעק געװען איבערראַשט, װאָס אונדזערע תּלמידים האָבן געקענט זינגען דאָס ליד פֿון אױסנװײניק, אַפֿילו מיט די צװײ נײַע סטראָפֿעס, װאָס די ’פֿאָלקסבינע‘ האָט געהאַט צוגעגעבן צום אָריגינאַל“. פּעטשערסקיס תּלמידים, דװקא נישט קײן ייִדישע, זענען געװען די אײנציקע, װאָס האָבן ביז דעמאָלט באַװיזן אײַנצוחזרן די װערטער.
װעגן דעם קאָנצערט האָט זי געשריבן, אַז „דער גאַנצער טאָג איז געװען אױסערגעװײנטלעך אין יעדן זין פֿון װאָרט“. די קינדער האָבן פֿאַרבראַכט מער װי זיבן שעה אין קאַרנעגי־האָל, זינגענדיק מיט די אַנדערע תּלמידים און טרעפֿנדיק זיך מיט די פּראָפֿעסיאָנעלע מוזיקערס. „די אונטערנעמונג האָט אָפּגעשפּיגלט די מיטאַרבעט פֿון פֿאַרשידענע ציבורים… די קינדער האָבן אַנטדעקט אַ סך ענלעכקײטן צװישן די װערטן, װאָס װערן אױסגעדריקט אין ייִדישן פֿאָלקסליד, און די װערטן פֿון זײערע קולטורן“.
The Yiddish Daily Forward welcomes reader comments in order to promote thoughtful discussion on issues of importance to the Jewish community. In the interest of maintaining a civil forum, The Yiddish Daily Forwardrequires that all commenters be appropriately respectful toward our writers, other commenters and the subjects of the articles. Vigorous debate and reasoned critique are welcome; name-calling and personal invective are not. While we generally do not seek to edit or actively moderate comments, our spam filter prevents most links and certain key words from being posted and The Yiddish Daily Forward reserves the right to remove comments for any reason.