די פֿאַרגאַנגענע וואָך האָבן די ייִדן אין רוסלאַנד געפּראַוועט צוויי יום־טובֿים: ל״ג בעומר און דעם נצחון־טאָג. הײַיאָר איז פֿאָרגעלייגט געוואָרן צו פֿאַרוואַנדלען דעם טאָג אין אַ רעליגיעזער דאַטע און אים אַרײַנצוטראָגן אין ייִדישן לוח; וועגן דעם פֿאָרשלאָג און זײַן פּאָליטישן באַטײַט האָט דער „פֿאָרווערטס‟ שוין געשריבן. צו אָנערקענען דעם נצחון־טאָג ווי אַ רעליגיעזן יום־טובֿ האָט מסכּים געווען נאָר איין ייִדישע קהילה פֿון צוויי — די מתנגדישע. דער הויפּט־רבֿ פֿון דער גרויסער כאָר־שיל פּינחס גאָלדשמידט האָט אין זײַן ווענדונג באַגריסט די ייִדן מיטן נײַעם רעליגיעזן יום־טובֿ, און דעם 14טן מײַ קומט אין דער שיל פֿאָר אַ פֿײַערלעכע תּפֿילה לכּבֿוד דעם יום־טובֿ. דער חב״ד האָט דעם פֿאָרשלאָג ניט אָנגענומען, און דער חב״דנער הויפּט־רבֿ בערל לאַזאַר האָט בלויז באַגריסט די וועטעראַנען צו דעם נצחון־טאָג.
דער נצחון־טאָג איז הײַיאָר געפּראַוועט געוואָרן ברייט: ס’איז פֿאָרגעקומען אַ מיליטערישער פּאַראַד און אַ פּראָצעסיע, „דער אומשטערבלעכער פּאָלק‟. מענטשן זענען אַדורכגעגאַנגען איבערן גאַנצן צענטער פֿון מאָסקווע, טראָגנדיק פּאָרטרעטן פֿון זייערע זיידעס און באָבעס, וואָס האָבן געקעמפֿט אין דער צווייטער וועלט־מלחמה. מע שאַצט, אַז אין דער דאָזיקער אַקציע פֿון „פֿאַראייביקן די נעמען‟ האָבן אָנטייל גענומען כּמעט אַ מיליאָן מענטשן. צווישן זיי זענען אויך געווען גאָר אַ סך ייִדן, כאָטש דאָס יאָר האָט דער 9טער מײַ אויסגעפֿאַלן אויף שבת.
אין אַ סך ייִדישע אָרגאַניזאַציעס זענען פֿאָרגעקומען באַגעגענישן מיט וועטעראַנען און קאָנצערטן פֿאַר זיי.
צו די אַנדערע נײַעס. אינעם נײַעם מאָסקווער ייִדישן מוזיי איז אין די ראַמען פֿון דער אויסשטעלונג „די ייִדישע קינסטלער אין דעם רוסישן אַוואַנגאַרד‟ געגעבן געוואָרן אַ לעקציע. דעם רעפֿעראַט האָט געהאַלטן אַנדריי יעראָפֿעיעוו, קונסט־פֿאָרשער און געוועזענער דירעקטאָר פֿון אַן אָפּטייל בײַ דער טרעטיאַקאָוו־גאַלעריי. יעראָפֿעיעוו האָט דערציילט וועגן פֿיר קינסטלער, וואָס זענען ניט אַזוי באַרימט בײַם רוסישן עולם, די קינסטלער פֿון דעם „צווייטן אַוואַנגאַרד‟ — וולאַדימיר ווײַסבערג, אָסקאַר ראַבין, באָריס טורעצקי און מיכאַיִל ראָגינסקי. זייער שאַפֿן איז באַטראַכטן געוואָרן אינעם קאָנטעקסט פֿון דער קונסט אין די 60ער יאָרן.
The Yiddish Daily Forward welcomes reader comments in order to promote thoughtful discussion on issues of importance to the Jewish community. In the interest of maintaining a civil forum, The Yiddish Daily Forwardrequires that all commenters be appropriately respectful toward our writers, other commenters and the subjects of the articles. Vigorous debate and reasoned critique are welcome; name-calling and personal invective are not. While we generally do not seek to edit or actively moderate comments, our spam filter prevents most links and certain key words from being posted and The Yiddish Daily Forward reserves the right to remove comments for any reason.