פֿונעם 9טן ביזן 11טן אַפּריל האָט דער אַרגענטינער ייִװאָ דורכגעפֿירט אַ נאַציאָנאַלן סעמינאַר אַד״ט „ייִדיש אין 21סטן יאָרהונדערט‟. דער ציל איז געװען פֿאַרשפּרייטן און סטימולירן ייִדיש־לימוד און ייִדיש־פֿאָרשונג ספּעציעל פֿאַר די קהילות פֿון אינערן פֿון לאַנד. איבער 100 באַטייליקטע פֿון בוענאָס־אײַרעס, לאַ פּלאַטאַ, סאַן כואַן, טשאַקאָ, ראָזאַריאָ, מאָזעסװיל, קאָרדאָבאַ און אַפֿילו אַ פֿאָרשטייערין פֿון מאָנטעװידעאָ, אורוגװײַ, האָבן במשך פֿון 3 טעג גענאָסן פֿון די בײַטראָגן פֿון יונגן דור און זייערע לערערס.
מוצאי־שבת האָט דער פֿאָרזיצער פֿון ייִװאָ, אָסקאַר יחזקאל האַנסמאַן דערעפֿנט דעם סעמינאַר, דערמאָנענדיק די פֿאַרבינדונגען פֿון שמואל ראָזשאַנסקי און ייִװאָ סוף 20ער יאָרן, מיט דער פּראָװינץ בײַם זאַמלען אַרכיװ־מאַטעריאַלן, װאָס באַדינען ביזן הײַנטיקן טאָג פֿאָרשערס פֿון דער גאַנצער װעלט. ראָבערטאָ בראָזטאָװסקי, פֿאָרשטייער פֿון ייִדישן װעלט־קאָנגרעס האָט אונטערגעשטראָכן די שטיצע און די טעטיקייטן פֿאַר ייִדיש, װאָס דער „ייִדיש־צענטער‟ אין װילנע פֿירט דורך במשך די לעצטע צװיי יאָר.
דער דירעקטאָר פֿון ייִװאָ האָט געהאַלטן די ערשטע לעקציע װעגן „אַן אומבאַקאַנטער שלום־עליכם‟ און אַזוי דערעפֿנט דאָס שלום־עליכם־יאָר. ער האָט דערמאָנט, װי דער פֿינאַנציעלער קריזיס פֿון דער „באַרינג־באַנק‟ אין 1890 אין לאָנדאָן האָט גורם געװען, חוץ זײַנע דורכפֿאַלן אויף דער בערזע, צו זײַן באַנקראָט. אַזוי איז אין 1892 געבוירן געװאָרן זײַן „מנחם מענדל‟ און די ערשטע בריװ האָבן דעם טיטל „לאָנדאָן‟. ער האָט רעפֿערירט װעגן זײַן שטיצע צו דעם ציוניסטישן געדאַנק, זײַן קעגנערשאַפֿט צום באַראָן הירשס פּראָיעקט אין אַרגענטינע, זײַן באַגעגעניש אויפֿן ציוניסטישן קאָנגרעס אין האַג אין 1907 מיטן ערשטן עולה פֿון אַרגענטינע און דערמאָנט איינע פֿון זײַנע אײַזנבאַן געשיכטעס, „אַ מענטש פֿון בוענאָס־אײַרעס‟. אויך זײַן פּראָיעקט װעגן ייִדישע שטומפֿילמען, נאָכן האָבן געזען טשאַרלי טשאַפּלינס פֿילמען אין 1914, זײַנען דערמאָנט געװאָרן אויף דער לעקציע. דער אָװנט איז געשלאָסן געװאָרן מיט אַ לעקציע װעגן ייִדישע װיגלידער פֿון דער אַקאַדעמישער לייטערין פֿון ייִװאָ, אסתּר שװאַרץ, פּרעכטיק אילוסטרירט מיט די לידער, װאָס די קינסטלערין רות גאָלדפֿאַרב האָט פֿירגעבראַכט.
The Yiddish Daily Forward welcomes reader comments in order to promote thoughtful discussion on issues of importance to the Jewish community. In the interest of maintaining a civil forum, The Yiddish Daily Forwardrequires that all commenters be appropriately respectful toward our writers, other commenters and the subjects of the articles. Vigorous debate and reasoned critique are welcome; name-calling and personal invective are not. While we generally do not seek to edit or actively moderate comments, our spam filter prevents most links and certain key words from being posted and The Yiddish Daily Forward reserves the right to remove comments for any reason.