דעם פֿאַרגאַנגענעם פֿרײַטיק־צו־נאַכטס, נאָכן דאַווענען, האָבן צענדליקער ייִדן פֿון פֿאַרשידענע פֿרומע קהילות זיך שטילערהייט צונויפֿגעקליבן אויף אַ סעודה אין דער ברוקלינער געגנט קראַון הײַטס, נישט ווײַט פֿון 770, דער צענטער פֿון חב״ד חסידות. אַ צאָל פֿון זיי האָבן נישט אויסגעזאָגט זייערע משפּחות און באַקאַנטע, וווּהין זיי גייען יענעם שבת, ווײַל דאָס וואָלט זיכער געקענט שטערן זייערע באַציִונגען, אַוועקנעמען זייער פּרנסה, און פֿירן צו אַנדערע האַרבע קאַנסעקווענצן.
געגאַנגען זענען זיי אויף אַ פֿאַרזאַמלונג פֿון LGBTQ — האָמאָסעקסואַליסטן, לעזביאַנקעס, ביסעקסועלע („בײַ‟), טראַנססעקסועלע („טרענס‟) אָדער עפּעס אין צווישן („קוויר‟), וואָס קומען פֿון חסידישע, ליטווישע, מאָדערן־אָרטאָדאָקסישע אָדער טראַדיציאָנעלע משפּחות.
דער גאַנצער שבת, וואָס איז געווען פֿול מיט זמירות, שיעורים, דיסקוסיעס און שבתדיקע מאָלצײַטן, האָט געהייסן Sha’Brooklyn, און איז אָרגאַניזירט געוואָרן פֿון „אשל‟, אַן אָרגאַניזאַציע, געווידמעט נישט בלויז צונויפֿצוברענגען די־אָ ייִדן, נאָר דער עיקר — צו דערמעגלעכן זיי צו שאַפֿן אָרטאָדאָקסישע עדות, וועלכע נעמען אָן LGBTQ־ייִדן.
אַלע, וואָס האָבן זיך באַטייליקט אין דער טרעפֿונג האָבן צווישן זיך געשמועסט וועגן זייערע אייגנאַרטיקע איבערלעבונגען — אַ פּראָבלעמאַטישער פֿאָדעם, וואָס ציט זיך בײַ זיי שוין יאָרן לאַנג און שאַפֿט זיי אָן אַ שיעור ווייטיק.
בײַם עסן, האָט אַ געוועזענער חב״דניק זיך אויפֿגעשטעלט און גענומען אַ וואָרט. ער האָט אָבער נישט גערעדט וועגן דעם וווּנדער פֿון די אַמאָליקע אָבֿות, נײַערט פון זײַן הײַנטיקער פּערזענלעכער געשיכטע. דער רעדנער, ר׳ חיים לעווין, האָט דערציילט ווי די קהילה־פֿירער האָבן אים באַהאַנדלט, נאָך דעם ווי זיי האָבן זיך דערוווּסט, אַז ער האָט ליב מענער. גלייבנדיק, אַז ס׳איז מעגלעך צו בײַטן די אייגענע סעקסועלע אָריעאַנטאַציע, און אַז מע מוז עס טאָן, לויט דער הלכה, האָט מען געשיקט חיימען „זיך אויסהיילן‟ בײַ דער געוועזענער אָרגאַניזאַציע, Jonah (ראשי־תּיבֿות פֿאַר Jews Offering New Alternatives to Homosexuality). דאָרט האָט ער איבערגעלעבט אַ ים פֿון זילזולים, האָט ער געזאָגט.
The Yiddish Daily Forward welcomes reader comments in order to promote thoughtful discussion on issues of importance to the Jewish community. In the interest of maintaining a civil forum, The Yiddish Daily Forwardrequires that all commenters be appropriately respectful toward our writers, other commenters and the subjects of the articles. Vigorous debate and reasoned critique are welcome; name-calling and personal invective are not. While we generally do not seek to edit or actively moderate comments, our spam filter prevents most links and certain key words from being posted and The Yiddish Daily Forward reserves the right to remove comments for any reason.