(די 2 טע זײַט פֿון 2)
דער קלאַסנקאַמף מאָטיוו קומט צום אויסדרוק נאָך מער בולט אין Wristband (דאָס געלענק־באַנד). אין דעם ליד פֿאַרוואַנדלט ער די קאָמישע געשיכטע פֿון אַ מוזיקער, וואָס גייט רייכערן און שפּעטער לאָזט מען אים נישט זיך אומקערן צו זײַן ראָק־גרופּע ווײַל ער טראָגט נישט די געלענק-באַנד — אַ שאַרפֿע געזעלשאַפֿטלעכע קריטיק. אין דער לעצטער סטראָפֿע ווערט די געלענק־באַנד אַ מעטאַפֿאָר פֿאַרן צוטריט־שליסל צו בעסערע לעבנס־באַדינגונגען, וואָס אַלץ גרעסערע סאָציאַלע שיכטן פֿאַרמאָגן נישט. אַזוי באַשרײַבט ער דעם אויפֿשטאַנד פֿון די באַרויבטע מאַסן:
„די אומרוען האָבן זיך אָנגעהויבן ביסלעכווײַז בײַ די היימלאָזע און באַעוולטע ערשט נאָך דעם האָבן זיי זיך פֿאַרשפּרייט אין די שטעטלעך וואָס קריגן קיינמאָל נישט קיין געלענק־באַנד קינדער וואָס קענען זיך נישט פֿאַרגינען די מאָדישסטע מאַרקע וואָס זייער כּעס איז אַ צייכן אַז מע וועט קיינמאָל נישט באַקומען קיין געלענק־באַנד און אויב מע באַקומט נישט קיין געלענק-באַנד קען מען דאָך דורך דער טיר נישט אַרײַן…‟
סײַמאָן האָט בכּיוון אָנגעהויבן זײַן פּלאַטע מיט אָט די צוויי לידער, וואָס פֿאַרמאָגן ענלעכע מאָטיוון וואָס שײך סײַ זייער אינהאַלט, סײַ זייער מוזיקאַלישע מאָטיוון. אַ מײַסטער ווי סײַמאָן האָט דאָ אויך געוואָלט שאַפֿן אַן אייניקייט וואָס שײך די קלאַנגען. אין ביידע לידער (און אָפֿט אין די ווײַטערדיקע) האָט ער באַנוצט די אייגנאַרטיקע אַליין־געשאַפֿענע אינסטרומענטן פֿונעם קאָמפּאָזיטאָר האַרי פּאַרטש, וועלכע פּראָדוצירן משונהדיקע פֿאַרכּישופֿטע קלאַנגען.
אין Riverbank (בײַם ברעג טײַך) שילדערט סײַמאָן דעם טרויער און געפֿיל פֿון פֿאַרלוסט אי בײַ די נאָענטע פֿון די געפֿאַלענע און די וועטעראַנען (די לעבעדיקע טויטע), אי בײַ די וועטעראַנען גופֿא, לײַדנדיק פֿון פּאָסט-טראַוומע. אַלע אָבֿלים גייען אין אַ טרויעריקער פּאַראַדע צום ברעג טײַך צו באַגיסן זייערע טרערן. הגם דאָס ליד שטעלט אין צענטער דעם מענטשלעכן פּרײַז פֿון דער מלחמה („דאָס לעבן איז ביליק‟), וואָלט עס געקאָנט זײַן אַ סך שטאַרקער אין זײַן קריטיק (די אַמעריקאַנער פֿאָן ווערט פֿאָרט געקושט בײַם סוף).
די לעצטע צוויי לידער, Cool Papa Bell און Insomniac’s Lullaby (דאָס וויגליד פֿונעם שלאָפֿלאָזיקן), דריקן ביידע אויס די מענטשלעכע דערוואַרטונג אויפֿן סוף; צי דאָס איז דער סוף פֿונעם טאָג, צי פֿון די טעג… אין Cool Papa Bell זינגט ער וועגן דעם ווערט פֿון דעם וואָס איז פֿאַררעכנט פֿאַר מיאוס (אַ שטשור), אַנטקעגן אַ „זיסן נאָגער‟ ווי אַ וועווריק.
„איז אמת, ׳פּאַפּאַ בעל׳ אַז די שיינע גייען אין הימל און די מיאוסע גייען אין גיהנום?‟
„ניין — ענטפֿערט ׳פּאַפּאַ בעל׳ — אַלע וועלן מיט דער צײַט אין הימל גיין.‟
אין „וויגליד פֿונעם שלאָפֿלאָזיקן‟ ווענדט זיך דער רעדנער גלײַך צו גאָט און בעט, ער זאָל אים לאָזן אַנטשלאָפֿן ווערן בשעת ער ראַנגלט זיך מיט זײַנע מוראס און מיט פֿראַגעס וואָס ער קען נישט באַנעמען. „מיר זענען וואָס מיר זענען אָדער אפֿשר וואָס מיר זענען נישט אָבער צום ווייניקסטן וועלן מיר אַלע מיט דער צײַט אַנטשלאָפֿן ווערן אַלע מיט דער צײַט אַנטשלאָפֿן ווערן‟.
סײַמאָנס מוזיק, בײַם סוף פֿון די כּעסיקע טעג, פֿאַרצוקערט אַ ביסל דעם שלאָף.
The Yiddish Daily Forward welcomes reader comments in order to promote thoughtful discussion on issues of importance to the Jewish community. In the interest of maintaining a civil forum, The Yiddish Daily Forwardrequires that all commenters be appropriately respectful toward our writers, other commenters and the subjects of the articles. Vigorous debate and reasoned critique are welcome; name-calling and personal invective are not. While we generally do not seek to edit or actively moderate comments, our spam filter prevents most links and certain key words from being posted and The Yiddish Daily Forward reserves the right to remove comments for any reason.