(די 2 טע זײַט פֿון 2)
דאָס צװײטע מאָל בין איך שױן טאַקע גרײט געװען. מער אָדער װײניקער. דורך די יאָרן האָב איך זיך צוגעװױנט צום געדאַנק. איך האָב געטראַכט אַז איך װאָלט נישט געװען דער בעסטער משל פֿון אַ חסידישער מאַמע פֿאַר מײַנע קינדער מיט די אײגענע האָר. און אױך האָב איך װײַטער זיך געשעמט אַז פֿון דרויסן זע איך אױס אַזױ חסידיש און דאָך שער איך זיך נישט אָפּ.
דאָס צװײטע מאָל איז מיר טאַקע געװען גרינגער. איך בין נישט געװען אַזױ דערשראָקן פֿון מײַן אָפּשפּיגלונג. (עס קען זײַן אַז מיט דרײַ קינדער האָב איך װײניקער צײַט געהאַט צו קוקן אין שפּיגל).
עס זענען אױך פֿאַראַן אַ פּאָר מעלות פֿון נישט האָבן קײן האָר:
מ׳קען אַ סך שנעלער מאַכן אַ שפּריץ.
ס׳איז כּמעט אוממעגלעך אַז מע זאָל כאַפּן לײַז.
אַלע טיכלעך און שײטלען קלעפּן זיך גלײַך צום קאָפּ און מ׳דאַרף קײן מאָל נישט זאָרגן אַז עס גײט זיך אַראָפּגליטשן.
קײן „מיקװה ליידי‟ [טוקערין] גײט דיר נישט מאָדנע אָנקוקן.
ס׳איז אַ גרעסערע מעגלעכקייט, אַז אױב משיח װעט קומען װעט דײַן זון װערן כּהן־גדול (זע: יומא מז).
נו, דאָס זענען די מעלות װאָס איך קען איצט אױסרעכענען. האָב איך זיך אָבער געפֿילט הײליקער? אױף אַ העכערער מדרגה? נישט עכט, אָבער איך האָב זיך יאָ געפֿילט עכט חסידיש, װאָס איז מיר אַ מאָל געװען זייער חשובֿ. עס קען זײַן אַז ס׳איז פּסיכאָלאָגיש, אָבער ווען איך האָב זיך אָפּגעשוירן האָב איך געפֿילט מער אָנגענומען ווי אַ גלײַכע צװישן אַנדערע חסידישע פֿרױען. איך האָב תּמיד געוואָלט זיך פֿילן װי אַן אמתער מיטגליד פֿון אַ קהילה — אַ מצבֿ װאָס פֿעלט בײַ רובֿ אַמעריקאַנער — און מיטן אָפּשערן זיך האָב איך עס סוף־כּל־סוף דערגרײכט. גראַדע, איז געװען גאַנץ אײַנגענעם. איך האָב נאָך די האָר נישט געבענקט און זיך געגרײט פֿאַר אַ נײַער תּקופֿה אָן האָר.
ס׳קען זײַן, אַז ווען ס׳וואָלט בײַ מיר געווען אַ בעסערער שלום־בית, װאָלט איך אפֿשר אַ גאַנץ לעבן געבליבן אַן אָפּגעשױרענע. איך האָב זיך אָבער צעשײט פֿונעם מאַן, לאָז איך איצט די האָר צוריקװאַקסן. כ׳האָב שוין טאַקע געהאַט פֿאַרגעסן װי גוט עס איז צו האָבן האָר: איך זע אױס נאָרמאַל אין שפּיגל! אױב דער ווינט בלאָזט אַראָפּ מײַן טיכל אָדער שײטל, וועט מען נישט זען אַז איך בין אַ פּליכעװאַטע! איך קען קעמען און גלעטן די האָר (אַ מחיה…) איך גלײב נישט אַז איך וועל נאָך אַ מאָל זיך אַזוי אָפּשערן.
קוקנדיק אױף צוריק איז דאָס אָפּשערן זיך — בפֿרט דאָס צװײטע מאָל ווען איך האָב עס געטאָן פֿרײַװיליק — אָבער געװען דווקא אַ פּאָזיטיװע איבערלעבונג. בשעת מײַנע יאָרן װױנען צװישן חסידים האָב איך אָפֿט מאָל געפֿילט װי אַ שטיקל אַנטראָפּלאָג אַפֿילו אויב איך האָב גלײַכצײַטיק געװאָלט זײַן אַ טייל פֿון זיי. מע קען נישט פֿאַרגעסן װאָס מ׳איז און פֿון װאַנען מ׳איז געקומען. דורכן אָפּשערן זיך האָב איך אָבער ענדליך אַראָפּגעװאָרפֿן אַלע מחיצות, און איך בין אַרײַן גוף און נשמה אין חסידות. כאָטש איך װיל נישט צוריקגײן צו מײַן תּקופֿה פֿון אָפּשערן זיך, װעל איך זי קײן מאָל נישט פֿאַרגעסן.
The Yiddish Daily Forward welcomes reader comments in order to promote thoughtful discussion on issues of importance to the Jewish community. In the interest of maintaining a civil forum, The Yiddish Daily Forwardrequires that all commenters be appropriately respectful toward our writers, other commenters and the subjects of the articles. Vigorous debate and reasoned critique are welcome; name-calling and personal invective are not. While we generally do not seek to edit or actively moderate comments, our spam filter prevents most links and certain key words from being posted and The Yiddish Daily Forward reserves the right to remove comments for any reason.