די פּיעסע „פֿאַרשעמט‟ ווערט אַקטועל

The Play "Disgraced" - More Relevant Than Ever

די צוויי רעפּרעזענטאַטיווע פּאָרפֿעלקער
די צוויי רעפּרעזענטאַטיווע פּאָרפֿעלקער

פֿון עדי מהלאל

Published January 22, 2015, issue of February 06, 2015.

(די 2 טע זײַט פֿון 3)

אַמיר (האַרי דהילאָן) איז אַן אַמביציעזער ניו-יאָרקער אַדוואָקאַט, וואָס איז דערצויגן געוואָרן ווי אַ מוסולמענער פֿון אַ פּאַקיסטאַנער אָפּשטאַם. ער איז דער מוסולמענער, וואָס שטרעבט מיט אַלע כּוחות צו רעאַליזירן דעם אַמעריקאַנער חלום: צו האָבן אַן אייגענע אַדוואָקאַטן-פֿירמע, אַ שיינע דירה אין דעם טײַערסטן טייל פֿון מאַנהעטן, אַ שיינע „ווײַסע‟ פֿרוי, און זיך אָפּזאָגן אין גאַנצן פֿון דעם מוסולמענישן גלויבן. אַמיר איז, וואָס מע רופֿט בײַ אונדז, אַן אַפּיקורס: ער קען די הייליקע ספֿרים צוליב איין ציל: צו פֿירן וויכּוחים וועגן דעם וואָס עס שטייט אין זיי געשריבן, און צו ווײַזן דער וועלט ווי נאַריש און ווי מסוכּן קענען זיי פֿאַקטיש ווערן.

ווי אַ געוועזענער מוסולמענער, האָט ער נישט מורא אויסצודריקן סתּירותדיקע אײַנפֿאַלן אויף איסלאַם, וואָס מאַכן זיך פֿילן אומבאַקוועם אַפֿילו די נישט-מוסולמענישע געשטאַלטן פֿון דער פֿאָרשטעלונג. איינע פֿון אַמירס קאָנפֿראָנטאַציעס איז מיט זײַן יונגן פּלימעניק אייב (דאַני אַשאָק), וואָס רעפּרעזענטירט די צוציִונג-קראַפֿט פֿון דער היפּוכדיקער אידעאָלאָגיע — די אידעאָלאָגיע פֿון „דזשיהאַד‟. אַנדערש געזאָגט: דער וואָס וויל אַרבעטן אין די צווילינג-טורעמס אַנטקעגן דעם, וואָס וויל זיי זאָלן קראַכן.

אַמירס ווײַב, עמילי (גרעטשען מאָל), איז אַ קינסטלערין, אָן שום שײַכות צום איסלאַם לויט איר אָפּשטאַם, אָבער דורך איר קונסט ווײַזט זי אַרויס אַ גרויסן אינטערעס צו דער איסלאַמישער קולטור. זי שעפּט אַ גרויסע אינספּיראַציע און ווערט באַגײַסטערט פֿון דער איסלאַמישער קונסט, בפֿרט פֿון די סימעטרישע „אַראַבעסק‟-געשטאַלטן. זי וויל איבערצײַגן די מערבֿדיקע קולטור-וועלט, אַז די איסלאַמישע קולטור-אוצרות באַלאַנגען צו דער מענטשהייט בכלל, און צו דער מערבֿ-וועלט בפֿרט, נישט ווייניקער, ווי למשל, די העלעניסטישע קולטור-ירושה, וואָס מע לערנט ווי דער אָפֿיציעלער אָנהייב-פּונקט פֿון דער מערבֿדיקער קולטור. ווי באַקאַנט, ווען נישט די מוסולמענער, וואָלט די קריסטלעכע וועלט בכלל געבליבן אַן עם-האָרץ וועגן די פֿילאָסאָפֿישע און וויסנשאַפֿטלעכע דערגרייכונגען פֿון די גריכן און די רוימער.