די פּיעסע „פֿאַרשעמט‟ ווערט אַקטועל

The Play "Disgraced" - More Relevant Than Ever

די צוויי רעפּרעזענטאַטיווע פּאָרפֿעלקער
די צוויי רעפּרעזענטאַטיווע פּאָרפֿעלקער

פֿון עדי מהלאל

Published January 22, 2015, issue of February 06, 2015.

(די 3 טע זײַט פֿון 3)

דאָס אַנדערע פּאָרפֿאָלק — די געסט — זענען אײַזיק (דזשאָש ראַדנאָר), אַן אַמעריקאַנער ייִד, אַ קוראַטאָר פֿון קונסט-אויסשטעלונגען, און זײַן ווײַב דזשאָרי (קאַרען פּיטמאַן), אַן אַמביציעזע אַפֿריקאַנער-אַמעריקאַנערין, וואָס אַרבעט מיט מיט אַמיר. דורך די געשטאַלטן באַהאַנדלט די פּיעסע נאָך אַנדערע פּראָבלעמען — די אידענטיטעט-פֿראַגעס, די ישׂראל-פּאָליטיק, די דיסקרימינירונג קעגן די אַפֿריקאַנער-אַמעריקאַנער, קעגן פֿרויען, און נאָך.

עס האָט דעם דראַמאַטורג זיך אײַנגעגעבן אין דער פֿאָרשטעלונג צו שאַפֿן אַן אַקטועלע דראַמע, וואָס שטעלט די ברענענדיקע פֿראַגעס, אָבער אָן צו געבן זיי די צו-פּשוטע ענטפֿערס. ווי אַלע גוטע דראַמעס, לאָזט זי דעם עולם אַליין איבערטראַכטן די סוגיות, וואָס אַלע באַשעפֿטיקן זיך מיט זיי, אָבער אויף אַ מער טיפֿן אופֿן, ווי נאָר אַ גוטע טעאַטער-פֿאָרשטעלונג איז מסוגל עס צו טאָן. ווען מע קוקט איבער דעם טעאַטער-זאַל און מע באַמערקט די יאַרמולקעס און מוסולמענער אין איינעם צווישן דעם עולם, ווערט מען שוין (נאָר אַ ביסל) אָפּטימיסטישער.

נישט אומזיסט האָט מען באַשלאָסן צו פֿאַרלענגערן די פֿאָרשטעלונגען ביז מאַרץ (עס האָט געזאָלט זײַן ביז מיטן־יאַנואַר); נישט אומזיסט האָט די פּיעסע געוווּנען דעם בכּבֿודיקן „פּאָליצער‟-פּריז; און נישט אומזיסט באַקרוינט מען דעם מחבר ווי דער מוסולמענישער פֿיליפּ ראָט און סאָל בעלאָ.