די באַרימטע פּאָרנאָגראַפֿישע אַקטריסע כאַליפֿאַ האָט לעצטנס אָנגערופֿן איר היימלאַנד, לבֿנון, נישט אַנדערש ווי „געפֿערלעך אַרכאַיִש און דערשלאָגן‟. אַזוי האָט זי זיך אויסגעדריקט נאָך דעם, וואָס זי האָט געזען די נישט-פֿאַרגינערישע אָפּרופֿן פֿון אירע לאַנדסלײַט אויף דער ידיעה, אַז זי האָט דערגרייכט דעם כּבֿוד פֿון זײַן די צום מערסטן באַזוכטע אַקטריסע אויפֿן וועבזײַטל „פּאָרן-האַב‟ סוף דעצעמבער.
כאַליפֿאַ איז געוואָרן פּאָפּולער צוליב אַ פֿילם, וואָס זי האָט פּראָדוצירט מיטן פּאָרנאָגראַפֿישן געשעפֿט „באַנג בראָס‟, וווּ אין די סעקסועלע עפּיזאָדן טראָגט זי דעם איסלאַמישן „כידזשאַב‟, און האַלט אַז ס‘איז „עקלדיק‟. די פּראָבלעם אָבער שטעקט נישט אין די מלבושים, נאָר אין דעם, וואָס זי איז נישט קיין מוסולמענישע, נאָר אַ קאַטוילישע.
איר משפּחה האָט פֿאַרלאָזט לבֿנון אין יאָר 2000, 10 יאָר נאָכן סוף פֿונעם בלוטיקן בירגער-קריג. נישט געקוקט דערויף, וואָס כאַליפֿאַ איז אָנגעקומען אין אַמעריקע ווי אַ קליין מיידל, איז זי שטאָלץ מיט איר לבֿנונישן ייִחוס אויף אַן אַקטיוון פּאָליטישן אופֿן. אויף איר אָרעם האָט זי אַ טאַטויִרונג פֿון דעם צלם פֿון די „לבֿנונישע כּוחות‟, אַ קריסטלעכע מיליץ אינעם בירגער-קריג. די טאַטויִרונג האָט זי געמאַכט אין 2012 נאָך אַן אַטענטאַט אין ביירוט קעגן די אַנטי-סירישע פֿיגורן. פֿאַר דעם האָט זי שוין געהאַט אַ טאַטויִרונג מיט דער ערשטע שורה פֿונעם לבֿנונישן הימען, וואָס זאָגט: „מיר זײַנען אַלע פֿאַר דער מדינה, פֿאַר גלאָריע, פֿאַר דער פֿאָן.‟
אָבער ווי שטאַרק כאַליפֿאַ זאָל נישט ליב האָבן איר היימלאַנד, שאַצן די לבֿנונער אָפּ איר קאַריערע ווי אַ „שאַנדע פֿאַר די גויים‟. כאַליפֿאַ האָט פֿאַרעפֿטלעכט אויף „טוויטער‟ עטלעכע פֿון די עקלדיקע אָפּשאַצונגען, וואָס מען האָט איר געשיקט, אַרײַנגערעכנט טויט־סטראַשונגען. איינער האָט אַפֿילו גענוצט אַ בילד פֿון אַ קעמפֿער פֿון ISIS, וואָס האַלט אַן אָפּגעהאַקטן קאָפּ, און געביטן דאָס פּנים אויף כאַליפֿאַס. אירע אייגענע עלטערן האַלטן נישט אָן קיין קאָנטאַקט מיט איר, צוליב איר קאַריערע, זאָגנדיק, אַז אין דעם איז שולדיק די אַמעריקאַנער געזעלשאַפֿט, און נישט דער אופֿן, ווי זיי האָבן זי דערצויגן. כאַליפֿאַ אַליין טענהט, אַז די שווערסטע קריטיק פֿאַר איר איז צו הערן, אַז די לבֿנונער האָבן זי פֿײַנט.
The Yiddish Daily Forward welcomes reader comments in order to promote thoughtful discussion on issues of importance to the Jewish community. In the interest of maintaining a civil forum, The Yiddish Daily Forwardrequires that all commenters be appropriately respectful toward our writers, other commenters and the subjects of the articles. Vigorous debate and reasoned critique are welcome; name-calling and personal invective are not. While we generally do not seek to edit or actively moderate comments, our spam filter prevents most links and certain key words from being posted and The Yiddish Daily Forward reserves the right to remove comments for any reason.