סײַ אַ שאַנדע, סײַ אַ העלדין

She‘s Both a Disgrace and a Heroine

פֿון שבֿע כּהן

Published February 04, 2015, issue of February 23, 2015.

(די 2 טע זײַט פֿון 2)

כאַליפֿאַ האָט אויך באַקומען פּאָזיטיווע אָפּרופֿן פֿון לבֿנון. דער שרײַבער נאַסרי אַטאַלאַ האָט געזאָגט אויפֿן „פֿייסבוק‟, אַז דאָס וואָס כאַליפֿאַ טוט מיט איר קערפּער בעת דער אַרבעט, איז איר אייגענער עסק; עס איז שטאַרק היפּאָקריטיש צו זאָגן, אַז זי איז אַ בושה פֿאַר די לבֿנונער, און אַז די פּאָפּולערע קולטור אין לבֿנון איז שוין גענוג רײַף צו זען פּאָרנאָגראַפֿישע פּראָדוקציע; נאָך מער: צווישן די גרינדער פֿונעם פּאָרנאָגראַפֿישן געשעפֿט „בראַזערס‟ איז דאָ נאָך איין לבֿנונער. כאַליפֿאַ האָט אַפֿילו שטיצער, וואָס רופֿן זי „לבֿנונס לעצטע האָפֿענונג קעגן ISIS!‟

פֿאַרשטייט זיך, אַז אַ סך פֿון אירע אָנהענגער שטאַמען פֿון לבֿנון. לויט דער אויסגאַבע „פּאָרן-האַב‟ איז די צאָל „זוכן‟ פֿאַר אירע פֿילמען געוואָרן 5 מאָל העכער צווישן דעם 3טן און 6טן יאַנואַר; און אַ פֿערטל פֿון די זוך-בקשות זײַנען געקומען פֿון לבֿנון, סיריע און יאָרדאַניע.

אין דער זעלבער צײַט איז שווער זיך פֿאָרצושטעלן, ווי אויסערגעוויינטלעך־טיפּיש איז כאַליפֿאַ ווי אַן אַמעריקאַנער פֿרוי. חתונה געהאַט צו 18 יאָר, וואָלט מען נישט געמיינט, אַז זי איז שטאַרק אַנדערש פֿון אַנדערע 21־יעריקע מיידלעך, ווען מען קוקט אויף איר „פֿייסבוק‟-זײַטל. זי האָט ליב זיך צו פֿאָטאָגראַפֿירן „סעלפֿיז‟, ווי זי איז שיין אָנגעטאָן אָדער זיצט לעבן דעם קאָמפּיוטער מיט אַ ריזיקער קאַווע פֿון „סטאַרבאַקס‟ און אַרבעט. אויף ס’רובֿ בילדער טראָגט זי אירע אַלטמאָדישע ברילן, אָבער נישט תּמיד (עס איז וויכטיק דאָ אונטערצושטרײַכן, אַז זי האָט צוויי זײַטלעך אין „פֿייסבוק‟, און דאָס צווייטע איז נישט „פּאַסיק פֿאַר דער אַרבעט‟, ווי מען וואָרנט אויף ענגליש). זי פּרוּווט אַפֿילו צו רעקרוטירן פֿוטבאָל־שפּילער פֿון קאָלעדזש פֿאַר איר באַליבטער מאַנשאַפֿט, „פֿלאָרידע סטייט‟; און זאָגט זיי, אַז זי וועט מאַכן אַ בילד אין זייערע קאָסטיומען, אויב זיי וועלן קומען.

אינעם לעצטן סך-הכּל איז מיִאַ כאַליפֿאַ אַ טיפּיש קינד פֿון אַמעריקאַנער אימיגראַנטן. פֿון איין זײַט, וויל זי אָפּהיטן איר קולטור ווי זי האָט געטאָן מיט אירע טאַטויִרונגען; פֿון דער צווייטער זײַט, האָט זי אויך גענוג אײַנגעזאַפּט פֿון דעם אַמעריקאַנער קולטור און פֿרעגט, פֿאַרוואָס זײַנען די לבֿנונער אַזוי פֿאַרטאָן אין דעם, וואָס עס טוט אַ פֿרוי, וועלכע איז נאָר געבוירן געוואָרן אין לבֿנון, ווי זי וואָלט געווען עפּעס אַ סימבאָל פֿונעם פֿאָלק.