(די 3 טע זײַט פֿון 3)
ניט געקוקט אויף דעם, וואָס איך האָב אַ פּאָר מאָל אויסגעפֿאָרשט דעם ענין, איז מיר קיינמאָל ניט אויסגעקומען זיך צו דערוויסן פּינקטלעך, פֿאַר וואָס עס זענען דאָ אַזוי פֿיל ווילדע קעץ אויף די גאַסן פֿון תּל־אָבֿיבֿ. די גאַסן־קעץ זענען אומעטום: פֿאָרנט פֿון געשעפֿטן און טעאַטערס, אויף די ביימער, אויף בענק און טרעפּ און אַפֿילו אויף דער „טיילת‟ (פּראָמענאַד) לעבן דעם ים. איך האָב אַ פּאָר מאָל זיך אָפּגעשטעלט אויף דער גאַס, כּדי צו מאַכן אַ בילד פֿון אַ קאַץ אויף אַן אַבסורדיש אָרט, למשל, אויף אַ גאַסן־שילד זעקס פֿיס אין דער הייך.
די אַלט־שטאָט פֿון ירושלים איז איינע פֿון די סאַמע אינטערעסאַנסטע ערטער אויף דער וועלט. צווישן די שמאָלינקע געסעלעך און מויערן געפֿינען זיך די הייליקסטע ערטער פֿאַר די מוסולמענער, קריסטן און ייִדן. אַ שאָד, וואָס הײַנט זענען די מענטשן ניט מסוגל זיך צו טיילן מיט דעם הייליקן שטיקל ערד.
גייענדיק דורך דער אַלט־שטאָט, בין איך געוואָרן דערשטוינט, ווי קליין עס איז באמת דער הייליקער שטח. נאָך דעם, וואָס איך בין פֿאַרבײַגעגאַנגען דעם כּותל־מערבֿי, בין איך אַרײַנגעגאַנגען אינעם מוסולמענישן קוואַרטאַל און, ניט וויסנדיק, אַרײַגעגאַנגען אין אַ הויף מיט פּרעכטיקע סאָסנע־ביימער. אַ סאָלדאַט האָט מיך אָפּגעשטעלט: „גיי צוריק: ס׳איז בלויז פֿאַר מוסולמענער‟. איך האָב גלײַך פֿאַרשטאַנען, אַז עס האַנדלט זיך וועגן דעם הר־הבית, בין איך אַהין פֿאַרגאַנגען נאָר ווײַל די אַלט־שטאָט איז אַפֿילו קלענער, ווי עס האָט אויסגעזען אויף מײַן מאַפּע.
ניט געקוקט אויף דעם, וואָס איך האָב ניט געהאַט קיין כּוונה אַרײַנצוגיין און פֿאַרשאַפֿן עמעצן צרות, האָב איך ניט געקענט אויסמײַדן צו קלערן, ווי אַבסורדיש עס איז, אַז אַ ייִדישער סאָלדאַט זאָל מיך מוזן אָפּשטעלן און ניט לאָזן טרעטן אויפֿן באָדן, וווּ שלמה המלך האָט געהאַלטן זײַנע פֿערד, און וווּ מײַנע אָבֿות האָבן געדינט זייער גאָט.
The Yiddish Daily Forward welcomes reader comments in order to promote thoughtful discussion on issues of importance to the Jewish community. In the interest of maintaining a civil forum, The Yiddish Daily Forwardrequires that all commenters be appropriately respectful toward our writers, other commenters and the subjects of the articles. Vigorous debate and reasoned critique are welcome; name-calling and personal invective are not. While we generally do not seek to edit or actively moderate comments, our spam filter prevents most links and certain key words from being posted and The Yiddish Daily Forward reserves the right to remove comments for any reason.