אַ ריי געשעענישן ווערן די וואָך געווידמעט דער טעמע פֿון חסידי־אומות־העולם. אין דער מעמאָריאַלער שיל אין מאָסקווע איז פֿאָרגעקומען אַ צערעמאָניע אין אָנדענק פֿון די פּאָליאַקעס וואָס האָבן געראַטעוועט ייִדן בעת דער מלחמה, און אין זעקס שטעט פֿון רוסלאַנד ווערט דורכגעפֿירט אַ קינאָ־פֿעסטיוואַל מיטן נאָמען „האַנט־דרוק‟, געווידמעט ניקאָלאַי קיסעליאָוו, אַ סאָוועטישער פּאַרטיזאַנער, וואָס האָט אַרויסגעפֿירט אויף דער סאָוועטישער טעריטאָריע 200 ייִדן. דער פֿעסטיוואַל ווערט געשטיצט פֿון דער „ייִדישער נאַציאָנאַל־קולטורעלער אויטאָנאָמיע‟. זײַן פּראָגראַם שליסט אײַן פֿילמען וועגן די באַציִונגען צווישן פֿעלקער.
ניט לאַנג נאָך דעם ווי די ייִדן האָבן געפּראַוועט פּורים — אַ טאָג פֿון וויצן און געלעכטער — איז געקומען דער 1טער אַפּריל, „דער טאָג פֿונעם נאַר‟. דער צענטער פֿון ייִדישע און תּנ״כישע לימודים בײַם רוסלענדישן מלוכישן הומאַניטאַרן אוניווערסיטעט האָט דורכגעפֿירט אַ וויציקע קאָנפֿערענץ, „אַ צײַט צו לאַכן, אָדער לאַכן־יסוד אין דער רעליגיעזער קולטור‟, וואָס וואָלט אויך גוט געפּאַסט פֿאַר פּורים. די רעפֿעראַטן זענען געווען געווידמעט לעכערלעכע עלעמענטן אין טראַדיציאָנעלע רעליגיעס — קודם־כּל, אין יהדות; וועגן סאַטירע אין רעליגיעזן דיסקורס; וועגן דעם ווי פֿאַרשיידענע גרופּעס ייִדן מאַכן חוזק איינע פֿון דער אַנדערער, און אַזוי ווײַטער.
The Yiddish Daily Forward welcomes reader comments in order to promote thoughtful discussion on issues of importance to the Jewish community. In the interest of maintaining a civil forum, The Yiddish Daily Forwardrequires that all commenters be appropriately respectful toward our writers, other commenters and the subjects of the articles. Vigorous debate and reasoned critique are welcome; name-calling and personal invective are not. While we generally do not seek to edit or actively moderate comments, our spam filter prevents most links and certain key words from being posted and The Yiddish Daily Forward reserves the right to remove comments for any reason.