אין די לעצטע פּאָר יאָר, איז אין דער צפֿון־אַמעריקאַנער פּרעסע, ווי אויך אינעם קינעמאַטאָגראַף געוואָרן פּאָפּולער די טעמע פֿון חסידים, אָפֿט פֿאַרבונדן מיט סעקסועלע סקאַנדאַלן און דיסקוסיעס אויף עראָטישע טעמעס. אַ באַזונדערן אויפֿמערק ציִען צו די חסידישע אָדער געוועזענע חסידישע פֿרויען, וועלכע האָבן פֿאַרלאָזט זייער קהילה און שטאָלצירן מיטן נײַעם וועלטלעכן לעבנס־שטייגער.
אַ סך שילדערונגען זענען היפּש נעגאַטיוו. מיט דרײַ חדשים צוריק, האָט עזרא גלינטער דערציילט אינעם Forward, אַז לעצטנס האָט זיך געשאַפֿן אַ גאַנצער זשאַנער פֿון „אָפּגעפֿאָרענער‟ ליטעראַטור וועגן געוועזענע פֿרומע פֿרויען. אַ גרויסן טייל אינעם דאָזיקן זשאַנער פֿאַרנעמט די טעמע פֿון דעם, ווי די דאָזיקע פֿרויען האָבן זיך באַפֿרײַט פֿון סעקסועלע דערנידערונגען און באַגרענעצונגען. די חסידישע קליידער ווערן, לויט די דאָזיקע סטערעאָטיפּישע שילדערונגען, באַטראַכט ווי אומסעקסועלע.
צומאָל האָבן די נײַע מעשׂיות ממש אַן אַנעקדאָטישן כאַראַקטער. מיט אַ חודש צוריק, האָט די צײַטונג „ניו־יאָרק פּאָסט‟ דערציילט וועגן אַ געוויסער 23־יאָריקער געוועזענער סאַטמאַרער פֿרוי, בריינדי ראָזענבערג, וועלכע איז פֿאַרוווּנדעט געוואָרן, נעבעך, פֿאָרנדיק איבער דער בריק צווישן קווינס און ברוקלין; די וווּנדן זענען נישט געווען סכּנותדיק.
די געליטענע פֿרוי פֿאַרנעמט זיך במשך פֿון די לעצטע פּאָר יאָר מיטן פֿאַרשפּרייטן אירע האַלב־נאַקעטע פּראָוואָקאַטיווע פֿאָטאָגראַפֿיעס אויף דער אינטערנעץ, אַרום וועלכע עס האָט זיך געשאַפֿן אַ קרײַז פֿון אַ פּאָר טויזנט צוקוקער און ליבהאָבער. די באַקאַנטע חרדישע וועבזײַט „כּיכּר השבת‟ האָט געמאָלדן, אַז דער אומגליק־פֿאַל איז געווען אַ שטראָף מן־השמים פֿאַר אירע אומצניעותדיקע מעשׂים.
די „פּאָסט‟ האָט איבערדערציילט די מעשׂה אין איר געוויינטלעכן נאַרישן און וווּלגאַרן סטיל. די העלדין פֿון די געשעענישן ווערט געשילדערט אינעם קעפּל ווי „אַ סעקסועל־צוציִעוודיקע געוועזענע חסידישע פֿרוי‟. עס באַקומט זיך, אַז סײַ די פֿרומע פֿאַרדאַמער, סײַ די זשורנאַליסטן, אַסאָציִיִרן צוציִעוודיקייט דווקא מיט נאַקעטקייט.
נו, לאָמיר זשע אַרײַנקוקן אין ראָזענבערגס וועבזײַטלעך, אויב זי איז אַזוי „צוציִעוודיק‟. כּדי צו שאָקירן דעם פֿרומען עולם, טוט זי זיך כּסדר אָן אין מענערישער בגדים; אויף איין בילד, פֿאָטאָגראַפֿירט זי זיך מיט די תּפֿילין אויפֿן קאָפּ און אויפֿן לינקן פֿוס. מיט דער הילף פֿון אַזעלכע וווּלגאַרע שטיק קאָן מען זיכער קריגן גענוג שׂונאים אין דער פֿרומער וועלט, אָבער דאָס אויסטאָן זיך, כּדי צו פֿאַרחידושן געוויסע חסידישע הולטײַען, וואָס שיקן איר קאָמענטאַרן אויף ייִדיש. איז עס אָבער אַ סימן פֿון צוציִעוודיקייט? שוין גיכער פֿון עלנטקייט און אומפֿאַרזיכערטקייט.
The Yiddish Daily Forward welcomes reader comments in order to promote thoughtful discussion on issues of importance to the Jewish community. In the interest of maintaining a civil forum, The Yiddish Daily Forwardrequires that all commenters be appropriately respectful toward our writers, other commenters and the subjects of the articles. Vigorous debate and reasoned critique are welcome; name-calling and personal invective are not. While we generally do not seek to edit or actively moderate comments, our spam filter prevents most links and certain key words from being posted and The Yiddish Daily Forward reserves the right to remove comments for any reason.