אין דער רחבֿותדיקער דירה אויפֿן אָפּער וועסט סײַד אין מאַנהעטן, קריגט מען דאָס געפֿיל, אַז דאָ וווינט אַ טיפּישע ניו־יאָרקער ייִדישע משפּחה. אויף די פּאָליצעס שטייען אַ סך ביכער סײַ אויף סעקולערע טעמעס, סײַ אויף ייִדישלעכע, אַרײַנגערעכנט חומשים און עטלעכע בענד פֿון דער באַקאַנטער ישׂראלדיקער תּנ״ך־עקספּערטין, ד״ר נחמה ליבאָוויץ. און אויף דער סאָפֿע ליגן בערגלעך זומער־קליידער — אַ סימן, אַז מע גרייט זיך שוין אַרויסצושיקן די קינדער אין זומער־לאַגער.
ווען מע צערעדט זיך אָבער מיט דער מאַמען, עלענאָר האַריסאָן, פֿאַרשטייט מען, אַז דאָס איז אַ גאָר אומגעוויינטלעכע משפּחה, ווײַל עלענאָר טוט עפּעס, וואָס מע וואָלט געמיינט ס׳איז נישט מעגלעך: זי, אַ פּראָטעסטאַנטישע גײַסטלעכע (גלח׳טע), און איר ייִדישער מאַן, פּיטער ברעגמאַן, דערציִען זייערע דרײַ קינדער ווי געטרײַע ייִדן. עטלעכע חדשים נאָך זייער געבוירן ווערן האָט מען די עופֿעלעך אײַנגעטונקען אין דער מיקווה; צו דרײַ יאָר האָט מען זיי געשיקט אין דער אָרטיקער חב״ד־פֿאָרשול, און הײַנט לערנען זיי זיך אַלע אין דער אָנגעזעענער „טאָגשול אויפֿן נאָמען פֿון הרבֿ אַבֿרהם־יהושע העשל‟.
מיט צוויי וואָכן צוריק האָט זייער בכורה, איזאַבעל, לכּבֿוד איר בת־מיצווה, געלייענט פֿון דער תּורה אין „רוממו‟ — אַ פּאָפּולערע „ניו איידזש‟־סינאַגאָגע אויף דער 105טער גאַס, וווּ עלענאָר איז די טעג זייער אַקטיוו, בפֿרט בײַם העלפֿן אַנדערע געמישטע פּאָרפֿעלקער און משפּחות געפֿינען דעם אייגענעם וועג.
עלענאָר האָט מיר דערציילט וועגן איר לאַנגן, קאָמפּליצירטן לעבנסגאַנג. זי האָט זיך באַקענט מיט פּיטער ברעגמאַן אין 1989, ווען זיי זענען ביידע געווען סטודענטן אין פּרינסטאָן־אוניווערסיטעט. „איך בין געגאַנגען אויף אַ סעמינאַר, וואָס טרענירט סטודענטן ווי אָנצופֿירן מיט גרופּעס אַלפּיניסטן, און פּיטער איז געווען מײַן טרענירער,‟ האָט זי געזאָגט. דער פֿאַקט, אַז זי איז געווען פֿון אַ פּראָטעסטאַנטישער משפּחה אין סאַוואַנע, דזשאָרדזשיע, און ער — פֿון אַ ייִדישער אין ניו־יאָרק, איז געווען אַ זײַטיקער ענין.
The Yiddish Daily Forward welcomes reader comments in order to promote thoughtful discussion on issues of importance to the Jewish community. In the interest of maintaining a civil forum, The Yiddish Daily Forwardrequires that all commenters be appropriately respectful toward our writers, other commenters and the subjects of the articles. Vigorous debate and reasoned critique are welcome; name-calling and personal invective are not. While we generally do not seek to edit or actively moderate comments, our spam filter prevents most links and certain key words from being posted and The Yiddish Daily Forward reserves the right to remove comments for any reason.