בעת זײַן לעצטער מוצאי־שבתדיקער דרשה, דעם 26סטן מאַרץ, האָט דער ישׂראלדיקער ספֿרדישער הויפּט־רבֿ, יצחק יוסף, געמאָלדן, אַז גויים טאָרן נישט וווינען אין ארץ־ישׂראל. דער איינציקער אויסנאַם זענען די, וואָס זענען פֿאָרמעל מקבל אויף זיך די זיבן מיצוות פֿון בני־נח, אַרײַנגערעכנט דעם פֿאַרבאָט זיך נישט צו נעמען דאָס לעבן. אויב זיי ווילן דאָס נישט אָננעמען, דאַרף מען זיי אַרויסוואַרפֿן קיין סאַודיע. דער הויפּט־רבֿ גיט צו, אַז ווען משיח וועט קומען, וועלן די גויים אַליין מקבל זײַן די מיצוות־בני־נח. דעמאָלט וועלן זיי מעגן וווינען אין ארץ־ישׂראל, כּדי צו באַדינען די ייִדן.
נאָך דער קאָנטראָווערסאַלער דרשה האָט זיך אָנגעהויבן אַ מהומה אין דער פּרעסע און אויף דער אינטערנעץ. די אַראַבער, רוסישע ייִדן, האָמאָסעקסואַלן, ליבעראַלע און לינק־געשטימטע קריטיקער מכּל־המינים, ווי אויך אַפֿילו מעסיקע רעכטע, האָבן זיך פֿון אַלע זײַטן אַרויפֿגעוואָרפֿן אויף דעם רבֿ. ווי אַ קעגנער פֿון דער אינטערנעץ, גייט אים אָבער, מסתּמא, נישט אָן, וואָס מע מיינט וועגן זײַנע דרשות אויפֿן „פֿייסבוק‟.
געוויסע סעקסועלע באַציִונגען זענען דאָך אויך אין דער רשימה פֿון מיצוות־בני־נח. אַ סך רוסישע עולים האָבן וועלטלעכע אָדער קריסטלעכע נישט־ייִדישע מענער און ווײַבער, וואָס גלייבן נישט אין תּלמודישע טעאָריעס וועגן גויים. דער רבֿ דערמאָנט דעם זעלבסטמאָרד ווי אַן אַלגעמיינע עבֿירה, אָן קיין בפֿירושן שײַכות צו טעראָריזם. עס באַקומט זיך, אַז דעפּרעסירטע מענטשן, וואָס דאָס לעבן איז זיי, נעבעך, נימאס געוואָרן, דאַרפֿן מען אויך פֿאַרשיקן אינעם אַראַבישן מידבר.
ס׳איז, אַגבֿ, שווער צו פֿאַרשטיין, וואָס האָט סאַודיע צו טאָן מיטן זעלבסטמאָרד. די דאָרטיקע גײַסטיקע פֿירער פֿאַרווערן צו נעמען דאָס לעבן בכלל און אויף מערדערישע צוועקן בפֿרט. הגם דאָרטן איז אָנגענומען די שטרענגע סאַלאַפֿיטישע שיטה פֿון איסלאַם, פֿאַרגיסן די זעלבטסמערדערישע טעראָריסטן אַ סך בלוט אין סאַודיע און ווערן דאָרטן, בדרך־כּלל, באַטראַכט ווי סכּנותדיקע אויסוווּרפֿן. ס׳איז אָבער יאָ גרינג צו פֿאַרשטיין, פֿאַרוואָס אַ רבֿ, וואָס פֿאָדערט בײַ זײַנע תּלמידים אָפּצורײַסן די פֿאַרבינדונגען מיט דער וועלטלעכער וועלט, הייבט נישט אָן צו וויסן, וואָס ס׳טוט זיך אין אַנדערע לענדער.
The Yiddish Daily Forward welcomes reader comments in order to promote thoughtful discussion on issues of importance to the Jewish community. In the interest of maintaining a civil forum, The Yiddish Daily Forwardrequires that all commenters be appropriately respectful toward our writers, other commenters and the subjects of the articles. Vigorous debate and reasoned critique are welcome; name-calling and personal invective are not. While we generally do not seek to edit or actively moderate comments, our spam filter prevents most links and certain key words from being posted and The Yiddish Daily Forward reserves the right to remove comments for any reason.